2014. augusztus 9., szombat

Nagydíjgyőztes vízvezetékszerelő

Az ember azt hinné, ha egy sportág nyolcvan-száz évvel korábbi történetéről vezet blogot, nem érhetik meglepetések. Tévedtem. 


A klasszikus GP-korszak szerelmeseinek érdekes hírbe futottam bele a héten: augusztus 27-től a Nintendo népszerű "autós" játékában, a Mario Kart 8-ban elérhető lesz a legendás Ezüstnyíl, a Mercedes-Benz W25, amivel 1935-ben Rudolf Caracciola megnyerte a nagydíjbajnokságot.

1934-ben a FIA jogelődje, az AIACR új szabályrendszert vezetett be, amiben a legfőbb technikai megkötés az autók maximum súlya volt, amit 750 kilogrammban szabtak meg. Ez komoly fejtörést okozott a Mercedes mérnökeinek, a csapat ugyanis korábban jóval nehezebb autóval versenyzett.


A W25 először az 1934-es Eifelrennenen mutatkozott be versenyen, amit Manfred von Brauchitsch meg is nyert. Ez volt az első Mercedes-Benz versenygép, ami a tradicionális német versenyszín (a fehér) helyett festés nélkül gördült pályára, és ezzel megkapta az azóta is emlegetett Ezüstnyíl becenevet – bár az ezüsthöz nem sok köze volt: a karosszériát alumínium borította. 1934-ben a W25 négy jelentős versenyt nyert meg: az Eifelrennent (Brauchitsch), a Coppa Acerbót (Fagioli), az Olasz és Spanyol Nagydíjat (mindkettőt Fagioli).

Rudolf Caracciola beszáll a W25-ös Mercedesbe

Az 1935-ös szezonban öt bajnoki futamból hármat Rudolf Caracciola nyert a W25 volánja mögött, és ezzel bezsebelte a bajnoki címet. Csapattársa, Luigi Fagioli további három győzelmet ért el abban az évben.