2015. február 18., szerda

Szezon előtti interjú Caracciolával (1935)

Nyolcvan évvel ezelőtt jelent meg az Automobil-Revue szezon előtti interjúja a Mercedes sztárjával, Rudolf Caracciolával.



"Én személy szerint jobb szeretem, ha nincs körülöttem nagy felhajtás. Ki nem állhatom a személyi kultuszt, a sztársággal járó felhajtást és a versenyzők hősként imádását, és semmit sem tartok émelyítőbbnek annál, mint amikor különféle beceneveket használnak velem kapcsolatban (Mister Crack, Herr Canon). Sikereim ellenére ezek a nézeteim nem változtak az évek során. A versenyző is csak ember, akinek nagyon komoly és veszélyes munkája van, és a mai sebességeknél a versenyzőnek minden futam előtttisztában kell lennie a legsúlyosabb következményekkel is. Épp ezért van szüksége arra, hogy csendben és visszafogottan hátralépjen, és tökéletesen elég annyi, ha hagyja, hogy a sikerei beszéljenek magukért."

"Éppen ezért az a vágyam, hogy önmagamat reklámozzam, elérte a nullát. Egy versenyző nem mozisztár, és a sztárkultusz, ami az utóbbi időkben felütötte a fejét az autósportban a legsportszerűtlenebb dolog, amit el tudok képzelni. A versenyzőknek, már a legfiatalabb újoncoknak is, sportemberhez méltó alázatot kell tanusítaniuk, és kizárólag az eredményeik alapján válhatnak jelentőssé."


"Amint megtettük a dolgunkat a versenyen, a legjobb eltűnni egy kis hegyi faluban, és erőt, energiát gyűjteni, felkészülni a következő megmérettetésre. Aki másként cselekszik, az csak árthat az autósport ügyének. Az nem versenyző, csak egy pojáca, és csak akkor jön meg az esze, amikor 320-nál defektet kap, és akkor is csak arra a századmásodpercnyi időre, amíg eljön érte a kaszás."

"Az idei évad április 22-én kezdődik a Monaco Nagydíjjal, amit - mint az köztudott - Monte Carlo utcáin rendeznek meg. A pálya egészen abszurd vonalvezetésű, pár éve volt is ott egy balesetem. Személy szerint úgy gondolom, hogy ilyen sebességgel versenyezni egy ilyen pályán teljesen nonszensz. De ott kell lennünk, mert zajlik a verseny, a csapattársam Fagioli és én rajthoz fogunk állni a Mercedes-Benz színeiben, míg az Auto Union Varzit és Stuckot küldi. Kemény csata lesz, ahol különösen az olaszokkal kell számolnunk."


"A Scuderia Ferrari új Alfa Romeo kocsija a megnövelt méretű, 4,5 literes motorjával és hátsó lengőtengellyel tudomásom szerint nagyon gyors, megbízható és tartós. Nuvolari, Chiron, Dreyfus és Brivio minden tőlük telhetőt meg fognak tenni, hogy pokollá tegyék az életünket. Az idén nem lesz olyan egyszerű megszabadulni az olaszoktól, mert sokat tanultak a tavalyi vereségeikből."

"Ami a franciákat illeti, őszintén, nem aggódok. Ez a nemzet elvesztette a meghatározó szerepét a nemzetközi autósportban, és sokat kell dolgozniuk még, ha be akarják hozni a látványos előnyünket. A nyár különösen veszélyes lesz, amikor a Ferrari pályára küldi majd a 12-hengeres Alfa Romeót, ami egy nagyon modern versenyautó. Nem kizárt, hogy a 360 km/h sebességet is elérjük az évad végére, ami nem segít azon, hogy biztonságosabbá váljanak a versenyek."

"Kétség kívül az előttünk álló szezonban az Auto Unionos Varzi lesz a legnagyobb vetélytárs, valamint a csapattársam, Fagioli. Mindketten felkészült ellenfelek, akikkel szívesen versenyzek."

"A Mercedes-Benz idei autói ott lesznek az élen, és mi versenyzők mindent meg fogunk tenni, hogy bebiztosítsuk a győzelmet. De tudomásul kell vennünk, hogy ez nehezebb lesz, mint korábban, mert az ellenfeleink sem téli álomban töltötték a szünetet."

"Két héttel később a forró afrikai nap alatt találkozunk majd Tunéziában, majd ugyanennyi idő után Tripoliban. Mindkettő veszélyes és gyors pálya, és az sem egyszerűsíti meg a dolgunkat, hogy nem vagyunk hozzászokva ahhoz az éghajlathoz. Május végén az AVUS-on indulunk, és azt már most elmondhatom, hogy olyan nagy sebességeket érünk majd ott el, amit korábban még soha senki a világon."

"Nagy kár, hogy az újoncaink nem elég tapasztaltak még, hogy segítsenek a fejlesztésben. Egy kicsi, gyors, maximum másfél literes motorú sportautó megépítésére lenne szükség, hogy minden fontosabb Grand Prix futam előtt legyen egy sportautó-verseny is. Ez lenne a legjobb módja annak, hogy esélyt adjunk a feltörekvő generációnak, mert csak a fiatalokból tudunk minden szempontból kiváló utánpótlás-pilótákat nevelni. Az, hogy már kipróbált pilótákat ültessünk át más kategóriákba, nem lehet sikeres koncepció. Mindenkinek kisebb autókkal kellene kezdenie, és évek kemény munkájával kellene felküzdeniük magukat az élre."