2015. május 22., péntek

Monaco '35: Ferrarik a Merci nyomában

Monte Carlo volt az 1935-ös évad első komoly versenye.

A hercegség utcáin megrendezett futam már akkoriban is túl szűknek bizonyult, ezt a Mercedes versenyzője, Rudolf Caracciola is kifejtette az Automobil-Revuenek adott szezon előtti interjújában.


"Az idei évad április 22-én kezdődik a Monaco Nagydíjjal, amit - mint az köztudott - Monte Carlo utcáin rendeznek meg. A pálya egészen abszurd vonalvezetésű, pár éve volt is ott egy balesetem."

"Személy szerint úgy gondolom, hogy ekkora sebességgel versenyezni egy ilyen pályán teljesen nonszensz."

A 3,18 km hosszú pályán 100 kört kellett teljesíteniük a versenyzőknek.

Az időmérőn a Mercedes versenyzői foglalták el az első rajtsort. A pole pozíciót érő legjobb időt Rudolf Caracciola futotta, a harmadik helyet elérő Fagioli is csak 7 tizedre volt tőle, míg a negyedik Dreyfus hátránya már 2,4 másodperc volt - ennyivel lassabb a Ferrari Alfa Romeója.


RAJTSORREND, TOP 5

1. Rudolf Caracciola, Mercedes-Benz / 1:56.6
2. Manfred von Brauchitsch, Mercedes-Benz / 1:57
3. Luigi Fagioli, Mercedes-Benz / 1:57.3
4. Rene Dreyfus, Ferrari Alfa Romeo / 1:59
5. Tazio Nuvolari, Ferrari Alfa Romeo / 1:59.4

A rajtnál Fagioli megelőzte Caracciolát, míg Von Brauchitsch mellett a teljes mezőny elszáguldott. Kiderült, hogy a Mercedes váltója elromlott, így az első kör végére fel is kellett adnia a futamot. A Maseratinak sem volt szerencséje: Piero Dusio a harmadik körben törte össze a kocsiját, és Farina gépe sem bírta 21 körnél tovább.




Mindeközben az élen Fagioli néhány kör alatt öt másodperces előnyt épített ki Caracciola előtt. Bár az ő sebessége dicséretre méltó, ehhez kellett az is, hogy a német ne találja meg a ritmust. Olyannyira nem, hogy a versenytáv felére Étancelin utolérte őt, és a Rascasse-ban belső ívre húzódva meg is előzte a Mercedes pilótáját.


Caracciolának hét körbe telt, mire fel tudta építeni a támadást a francia ellen, és a Casinóhoz vezető emelkedőn visszaelőzte őt. A csata végül mindkettejük számára szomorú eredménnyel zárult: Caracciola szelepei elromlottak, és fékhiba miatt Étancelin is jelentősen visszalassult.

Fagioli rajt-cél győzelmet aratott, Monacoban ez volt az első ilyen domináns teljesítmény.

CÉLBA ÉRŐK

1. Luigi Fagioli, Mercedes-Benz / 3:23:49.8
2. René Dreyfus, Ferrari Alfa Romeo / 3:24:21.3
3. Antonio Brivio, Ferrari Alfa Romeo / 3:24:56.2
4. Philippe Étancelin, Subalpina Maserati / +1 kör
5. Louis Chiron, Ferrari Alfa Romeo / +3 kör
6. Raymond Sommer, Alfa Romeo / +6 kör
7. Goffredo Zehender, Subalpina Maserati / +7 kör
8. Luigi Soffietti, Maserati / +9 kör

Leggyorsabb kör: Luigi Fagioli, Mercedes-Benz / 1:58.4

A cikkhez a kapcsolódó Facebook-posztban szólhatsz hozzá.