2016. szeptember 11., vasárnap

Szépen úszott a Maserati a goodwoodi esőben


Szeptember 9. és 11. között rendezték meg a hagyományos Goodwood Revivalt. A hétvégén egykori Grand Prix autók is versenyeztek a Goodwood Trophy futamán. 


A goodwoodi versenypályát három évvel a második világháború után nyitották meg, így érthető, hogy a korszak versenyautói nem a kor csúcstechnológiáját képviselték: a tervezési- és gyártókapacitást az előző közel tíz évben a hadigépezetek kötötték le, így a versenyzőknek azokkal a vasakkal kellett rajthoz állniuk, amelyek túlélték a világégést.

A fejlődés mai tempója mellett (amikor a szezon elején bemutatott autó már semmire sem elég a nyár végén) már nehéz elképzelni, hogy a pilóták több mint egy évtizedes gépekkel is versenyképesek lehettek.

Ez előtt a korszak előtt tiszteleg a Goodwood Revival hétvégéjének egyik betétfutama, a Goodwood Trophy, amelybe 1950 előtt gyártott grand prix és voiturette autókkal lehetett nevezni. Az idei futamot szemerkélő esőben, nedves pályán kezdte meg a mezőny, és végül szakadó esőben fejezték be. A versenyen történteket az alábbi videó foglalja össze.


🏁 VÉGEREDMÉNY TOP 10

1. Calum Lockie / Maserati 6CM, 1938 - 11 KÖR / 21:24.336 [AVG 73.99 mph]
2. Matt Grist / Alfa Romeo Tipo B, 1934 / +6.929
3. Tom Dark / Bugatti Type 73C, 1945 / +7.463
4. Paddins Dowling / ERA B-Type R10B, 1936 / +10.269
5. Nicholas Topliss / ERA A-type R4A, 1935 / +11.677
6. Michael Gans / ERA B-type R1B, 1935 / +22.560
7. Julian Majzub / Alfa Romeo 308C, 1938 / +55.854
8. Alexander Van Der Lof / Ferrari 340 F1, 1950 / +1:13.815
9. Mark Gillies / ERA A-type R3A, 1934 / +1:14.390
10. John Ure / Parnell-MG, 1936 / +1:27.625

Leggyorsabb kör: Mark Gillies / ERA A-type R3A, 1934
1:50.471 [AVG 78.21 mph / 125,86 km/h]