
A futamgyőztes Les Murphy
A 12,55 km hosszú versenypályát közutak lezárásával alakították ki a tengerparton Victor Harbour és Port Elliot között, és ez volt az egyetlen alkalom, amikor itt futamot rendeztek.
A nagydíjon 27 nevező indult, a teljes versenytáv 32 kör, vagyis közel 400 kilométer volt. A futamot - ahogy a korabeli Ausztrál Nagydíjakat - hendikep-rendszerben rajtoltatták, vagyis a leglassabb autók indulhattak először, a gyorsabbak utoljára - a versenyt végül megnyerő Les Murphy például negyven perces hátránnyal kezdhetett. A hendikep-rendszerre már csak azért is szükség volt, mert a nagydíj nyitott volt, bárki nevezhetett rá függetlenül az autója súlyától vagy teljesítményétől.

A The Advertiser fotóriportja
A Sporting Globe 1936. december 30-i számában úgy fogalmaz:"a Dél-Ausztrál Centenáriumi Nagydíjjal Les Murphy tovább bővítette győzelmeinek eddig is tekintélyes listáját, és ezzel megerősítette az alapot, hogy a Nemzetközösség legkiegyensúlyozottabb versenyzőjének nevezhesse magát. Ő az egyik legkifinomultabb taktikus a játszmában. Mindig megtervezi futamait, és úgy hajt, hogy az ne követeljen túlságosan nagy áldozatot a motortól. Az, ahogyan M.G.-jét kormányozta a Victor Harbour versenypálya körül, bizonyítja képességeit. Tim Joshua, aki szintén egy M.G.-t vezetett, második helyen futott be Murphy mögött, bizonyítva ezzel, hogy ő Ausztrália feltörekvő versenyzőinek egyike. Szintén dicséret illeti a harmadik helyen célba érő Bob Lea-Wright-ot, aki 1934-es Terraplane-jével vett részt a megmérettetésen, aminek kilométerórája jóval 35 ezer mérföld fölötti értéket mutatott már a futam megkezdése előtt. Ő túl későn érkezett meg Dél-Ausztráliába ahhoz, hogy részt vehessen az edzéseken, teljesítménye így még inkább lenyűgöző, habár csak halovány esélye volt arra, hogy befogja a győztest."
🏁 CÉLBA ÉRŐK:
1. Les Murphy / MG - 3:57:36
2. Tim Joshua / MG - 4:07:40
3. Bob Lea-Wright / Terraplane - 4:09:20
4. Alec Poole / Oldsmobile
5. Barney Dentry / Riley
6. Ossie Cranston / Ford
7. Ron Uffindell / Austin
8. John Summers / MG
9. Harry Beith / Terraplane
10. John Dutton / MG
11. Arthur Terdich / Bugatti
12. George Martin / AC